Прес-конференція «РОЗВИТОК ГРОМАДЯНСЬКИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ В УКРАЇНІ. Чому це важливо?»

FacebookTwitterGoogleVkontaktePinterestOdnoklassniki


Під час прес-конференції було представлено основні напрямки розвитку громадянських компетентностей через впровадження освіти для демократії та освіти з прав людини в Україні. Освіта для демократичного громадянства та освіта з прав людини (ОДГ/ОПЛ) сьогодні активно розвивається у багатьох країнах світу та стала локомотивом у формуванні їхнього сталого демократичного розвитку.

12832423_1162046827153539_5498877201345829005_n

Більше 10 тис. педагогічних працівників, державних службовців та представників місцевого самоврядування підвищили свою кваліфікацію з громадянських компетентностей завдяки швейцарсько-українському освітньому проекту «Розвиток громадянських компетентностей в Україні – DOCCU», який був ініційований Міністерством освіти і науки України та Національним агентством з питань держслужби.

Заступник Міністра освіти і науки Павло Хобзей в ході прес-конференції зазначив, що наразі в Україні широко реалізовується швейцарсько-український освітній проект «Розвиток громадянських компетентностей в Україні – DOCCU», який у процесі підготовки нових стандартів освіти є дуже важливим та своєчасним.

«Зараз у парламенті є проект закону про освіту, і я сподіваюся, що упродовж цього навчального року ми його приймемо. Цей закон відкриє нам зелене світло для побудови нової української школи. Суспільство на це очікує. Як Міністерство освіти ми дуже розраховуємо на те, що у рамках цього проекту зможемо отримати потрібні консультації щодо розвитку громадянських компетентностей освітян, коли будемо працювати над новими стандартами освіти», – наголосив Павло Хобзей.

«Національне агентство України з питань державної служби цілком підтримує цей швейцарсько-український освітній проект і готове всіляко сприяє його реалізації через мережу навчальних закладів системи підготовки та підвищення кваліфікації державних службовців. Сьогодні навчальні модулі з громадянських компетентностей впроваджені в усіх регіонах України», – заявила Лариса Жабенко.

За її словами, у контексті нормативних документів, які наразі існують в Україні, зокрема, у лютому 2016 року підписано указ Президента про сприяння розвитку громадянського суспільства в Україні, навчання державних службовців громадянським компетентностям набуває значної актуальності, саме тому такий проект потрібно реалізовувати й надалі. Про це розповіла на прес-конференції в Укрінформі представник Нацагентства з питань держслужби Лариса Жабенко.

У свою чергу, віце-президент Національної академії державного управління при Президентові України Марина Білинська зауважила, що проект також сприяє вихованню антикорупційних цінностей у педагогів та держслужбовців. «Одна з громадянських компетентностей – це виховання антикорупційної поведінки, тобто це закладання у ментальність людини, що корупція неприйнятна як соціальна поведінка», – наголосила Білинська.

Володимир Сизон, голова Тарасівської сільської ради, зазначив що зміцнення місцевого самоврядування через розвиток демократичних освітніх структур – це потужна підтримка демократичних цінностей наступних поколінь. Саме такі можливості й дає громадянська освіта. «Це дозволить підвищувати політичну культуру громадян, допоможе людям не тільки бути свідомими своїх громадянських прав та обов’язків, але й заохочує їх брати участь у житті суспільства», – зазначив він.

«Проект дозволив посилити співпрацю місцевої влади, школи, батьків та учнів в Тарасівській сільській громаді. Ми навчились більш відкрито та широко обговорювати проблеми та шукати спільне рішення разом. Особливо важливим вважаю, що наші діти приймають активну участь в житті громади з раннього віку. Я упевнений, що це дасть можливість побудувати справжню демократію в нашій країні» – підкреслив Сизон.

Рольф Голлоб, співголова Центру міжнародних проектів в освіті Цюріхського педагогічного університету, експерт Ради Європи з ОДГ/ОПЛ, наголосив, що як в школі, так і в державній установі навчання демократії має відбуватись тільки практичними методами. Важливо також, щоб до виховання учнів долучались не тільки школа, але й батьки та місцева громада. Адже освіта для демократичного громадянства – це, в першу чергу, вміння жити та діяти в демократичному суспільстві. «Дієве громадянське суспільство – це практична основа децентралізації влади та залучення людей до реального управління як на рівні місцевих громад, так на регіональному та загальнодержавному рівні. Це той досвід, який Швейцарія здобувала понад 100 років і тепер радо поділиться ним з українцями» – зазначив Рольф Голлоб.

Так, у процесі реалізації швейцарсько-українського освітнього проекту “Розвиток громадянських компетентностей в Україні – DOCCU” з 2014 по 2016 рік було підготовлено понад 100 майстер-тренерів для системи підвищення кваліфікації педагогічних працівників, державних службовців та представників органів місцевого самоврядування. Курси та модулі у пілотних областях проекту – Київській та Одеській – пройшло понад 5,3 тис. керівників шкіл, учителів різних дисциплін, методичних працівників та керівників освіти. У 2016 році модулі з формування та розвитку громадянських компетентностей впроваджено у систему підвищення кваліфікації держслужбовців та представників місцевого самоврядування у 23 областях України. За перші місяці підготовку уже пройшли понад 5 тис. осіб.

За час реалізації проекту було перекладено, видано та розповсюджено більше 6000 посібників Ради Європи з освіти для демократичного громадянства і освіти з прав людини. Всі матеріали знаходяться у вільному доступі на сайті проекту www.doccu.in.ua, а також на сайтах партнерських інституцій, он-лайн бібліотеках та на порталі Ради Європи.

Надалі проект буде поширюватися на нові пілотні регіони України: Полтавську, Херсонську, Дніпропетровську, Івано-Франківську, Львівську та Луганську області.

FacebookTwitterGoogleVkontaktePinterestOdnoklassniki


Напишіть відгук