Діти можуть більше, ніж ми звикли думати: презентація сайту «Живемо в демократії»

FacebookTwitterGoogleVkontaktePinterestOdnoklassniki


13 лютого у Міністерстві освіти і науки України відбулася презентація сайту «Живемо в демократії». Це міжнародний освітній ресурс, на якому вчителі зможуть шукати матеріали для навчання дітей правам та свободам за європейським зразком. Платформа «Живемо в демократії»​ допоможе​ змінити систему шкільної освіти України та адаптувати її до сучасних потреб дітей. Сьогодні сайт працює не лише в Україні, а й в Албанії, Боснії і Герцеговині, Хорватії, Греції, Косово, Чорногорії, Румунії, Сербії, Швейцарії. Основним принципом навчальних матеріалів, представлених на платформі, є ідея про те, що освіта для демократії повинна підготувати учнів до активної участі у житті школи та в соціальному середовищі.

Павло Хобзей, заступник Міністра освіти і науки України, наголосив: «Особлива увага в учительських та учнівських локаціях була приділена практикам взаємодії на засадах демократичного врядування «директор-вчитель-учень», соціальній згуртованості, методам та способам соціальної взаємодії в освітньому просторі, можливостям для забезпечення прав людини, інструментам демократичного уроку, учнівському самоврядуванню. Співпраця влади, школи і громади сприятиме подальшому впровадженню громадянських ініціатив, прискоренню процесів децентралізації та формуванню дієвого громадянського суспільства, в якому активні громадяни будуть здатні долучитися до реального управління як на місцевому, так і на регіональному та загальнодержавному рівнях.

Пан Ґійом Шойрер, Надзвичайний і Повноважний Посол Швейцарської Конфедерації в Україні, зазначив: «У цей критично важливий для України час, Швейцарія прагне зробити свій внесок у важливі інституційні реформи та сприяти соціально-економічному розвитку, допомагаючи усунути причини нинішнього конфлікту і подолати його наслідки. Швейцарсько-український проект «Розвиток громадянських компетентностей в Україні – DOCCU» реалізується в Україні в рамках Швейцарської стратегії співробітництва для України на 2015-2018 роки, в рамках напряму «Врядування та відновлення миру». Завдяки цій новій стратегії Швейцарія має намір підтримувати основні заплановані реформи в Україні і в цьому буде спиратися на результати, досягнуті в чотирьох секторах, у яких вона дотепер надавала допомогу: децентралізація, охорона здоров’я, енергетика та економічний розвиток.

Головна мета проекту DOCCU – формувати нового дієвого та відповідального громадянина України, який здатен брати участь в житті своєї громади та суспільства в цілому, через створення демократичного середовища у місцевих громадах. «Сьогодні ми працюємо з учителями, учнями, керівниками шкіл, батьками і посадовцями. У контексті реформи системи освіти ми активно включилися в розробку нормативно-правових та концептуальних документів, освітніх стандартів. Проект впроваджується в системі підвищення кваліфікації педагогів. Але ми також розуміємо, що наступним важливим етапом освітньої реформи є система підготовки майбутніх учителів в рамках бакалаврських і магістерських програм. Саме тому проект вже з 26 лютого розпочинає пілотну підготовку перших 75 майстер-тренерів для вчителів початкової школи з 18 педагогічних університетів та коледжів 8 областей України. Також, сьогодні ми представляємо важливий продукт нашої більш ніж десятирічної співпраці – освітню платформу, на якій розміщені практичні матеріали з освіти для демократичного громадянства та освіти з прав людини», – розповіла Коріна Борер, керівник швейцарсько-українського проекту «Розвиток громадянських компетентностей в Україні – DOCCU».

За словами Рольфа Голлоба, керівника швейцарсько-українського проекту «Розвиток громадянських компетентснотей в Україні – DOCCU», професора Цюріхського педагогічного університету: «Прагнення учнів розвивати необхідні компетентності підтримується за трьома тематичними напрямами: уроки про демократію і права людини; школа як місце для життя в демократії та реалізації прав людини; навчання громадянській активності. Школа відіграє важливу роль у житті учнів. Вона повинна забезпечити умови, у яких діти та підлітки зможуть не тільки отримувати знання в класі, а й здобувати уміння та навички і застосовувати їх у реальному житті. Розробники платформи переконані, що школа повинна мотивувати учнів бути активними членами своєї спільноти, громади та надавати їм необхідні для цього засоби. Матеріали розміщені у відкритому доступі для всіх освітян та громадян».

FacebookTwitterGoogleVkontaktePinterestOdnoklassniki


Напишіть відгук