Експертна мережа

Людмила Паращенко (Lyudmyla Parashchenko)

Кредо: «Хто не йде вперед, той іде назад». «Май мужність користуватися власним розумом».

Людмила Паращенко, доктор наук з державного управління, кандидат педагогічних наук, доцент (нар. 1963 р.). Співзасновник і проектувальник нових освітніх систем, зокрема Університету «КРОК» та загальноосвітнього навчального закладу «Київський ліцей бізнесу». який очолює як директор з 1993 р. Професор кафедри управлінських технологій Університету «КРОК». Фахівець з освітнього менеджменту, формування й реалізації освітньої політики. Як науковець досліджує механізми державного управління освітою, сервісний підхід в освіті, управління загальноосвітніми навчальними закладами як активними системами, різноманіття та свободу вибору в освіті, освіту для демократичного громадянства та освіту з прав людини, формування громадянських компетентностей. Автор понад 150 публікацій в наукових і фахових виданнях України і за кордоном, в т.ч. п’яти книг, 12 навчально-методичних посібників. Член Спілки журналістів України, лауреат літературної премії ім. Олени Пчілки в галузі дитячої та освітньої літератури за книгу «Жити і вчитися в Україні», в якій узагальнено педагогічний досвід. Нагороджена  Почесною грамотою Верховної Ради України «За заслуги перед українським народом», грамотами МОН України та НАПН України тощо.
Головний експерт компоненту І «Державні службовці» швейцарсько-українського проекту «Розвиток громадянських компетентностей в Україні – DOCCU». Під керівництвом Л. Паращенко як експерта розроблялися навчальні програми та проводилися семінари-тренінги для впровадження ОДГ/ОПЛ на загальнонаціональному рівні у систему підготовки державних службовців та представників органів місцевого самоврядування України. Перекладач та упорядник посібників Ради Європи з Освіти для демократичного врядування та Освіти з прав людини на українську мову, зокрема Том І «Навчаємо демократії», Том ІV :«Беремо участь у демократії. Плани уроків з ОДГ/ОПЛ для старших класів середньої школи», «Демократичне врядування в школі».

Любов Задорожна (Lyubov Zadorozhna)

Любов Задорожна, кандидат філософських наук, заступник директора Одеського обласного інституту удосконалення вчителів.
Головний експерт швейцарсько-українського проекту «Розвиток громадянських компетентностей в Україні – DOCCU».

Наталія Клокар (Nataliya Klokar)

Кредо: Професіоналізм плюс порядність – запорука розвитку демократичного громадянства.

Наталія Клокар, доктор педагогічних наук, професор, заслужений працівник освіти України.
Головний експерт швейцарсько–українського проекту «Розвиток громадянських компетентностей в Україні – DOCCU».
Професійна діяльність: вчитель англійської мови, заступник директора школи з навчально – виховної роботи, директор школи, ректор Київського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних кадрів, директор департаменту освіти і науки Київської обласної державної адміністрації, професор кафедри державної служби та менеджменту освіти ДВНЗ «Університет менеджменту освіти» НАПН України.
Коло наукових і професійних інтересів: дослідження та впровадження моделі демократичного громадянства в освіту України, європейський досвід демократичного громадянства в освіті, управління освітніми системами різних рівнів, розвиток управлінських компетентностей директорів шкіл, керівників місцевих органів управління освітою в системі післядипломної педагогічної освіти, наукові і практичні засади створення та розвитку опорних шкіл, диференціація змісту і форм підвищення кваліфікації педагогічних, управлінських та методичних кадрів в умовах реформування освіти держави.

Оксана Левчишена (Oksana Levchyshena)

levchyshena@ukr.net

Оксана Левчишена, кандидат історичних наук, завідувач кафедри суспільно-гуманітарної освіти Одеського обласного інституту удосконалення вчителів. Експерт швейцарсько–українського проекту «Розвиток громадянських компетентностей в Україні – DOCCU». Сфера професійних інтересів: освіта дорослих, громадянська освіта, історія освіти, методика навчання історії, загальна педагогіка, історія України, історія Одеси.

Ольга Садаєва (Olha Sadayeva)

Ольга Садаєва  – учитель вищої кваліфікаційної категорії, методист, директор Білоцерківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 5 Білоцерківської міської ради Київської області з 1994 року (нар. 1957 р.). По закінченню філологічного факультету державного університету (м. Грозний, Російська Федерація) отримала спеціальність філолога, викладача російської мови і літератури, працювала учителем, заступником директора з навчально-виховної роботи у 1986-1993 рр. Є автором освітніх проектів «Правова освіта і правове виховання», «Щаслива дитина – успішна країна», співавтором програми 24-та 48-годинного навчання педагогічних працівників з ОДГ/ОПЛ проекту DOCCU.
Експерт швейцарсько–українського проекту «Розвиток громадянських компетентностей в Україні – DOCCU».

Любов Шелемей (Liubov Shelemei)

lbshelemey@gmail.com

Кредо: «Свобода означає відповідальність, ось чому більшість людей боїться її». ( Дж. Б. Шоу) 

Любов Шелемей, регіональний координатор швейцарсько-українського проекту «Розвиток громадянських компетентностей в Україні − DOCCU». Закінчила факультет історії та методики виховної роботи Івано-Франківського державного педагогічного інституту ім. Василя Стефаника (нар. 1966 р.). Педагогічну діяльність (29 років) розпочала учителем історії та правознавства в загальноосвітніх навчальних закладах міста Івано-Франківська. Дев’ять років працювала головним спеціалістом відділу загальної середньої освіти управління освіти і науки обласної державної адміністрації. Заочно навчалась на юридичному факультеті Університету Короля Данила. З 2006 року, після здобуття ступеня магістра права – проректор з науково-методичної роботи та моніторингу якості освіти Івано-Франківського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, старший викладач кафедри теорії та методики навчання.

Світлана Бондаренко (Svitlana Bondarenko)

bonds2011@meta.ua

Кредо: «Найважливіше завдання цивілізації – навчити людину мислити». (Томас Алва Едісон)

Світлана Бондаренко (нар. 1962 р.), закінчила факультет історії та методики виховної роботи Івано-Франківського державного педагогічного інституту ім. Василя Стефаника, працювала організатором виховної та позакласної роботи, вчителем історії та правознавства в загальноосвітній школі м. Сєвєродонецьк Луганської області та в Івано-Франківському Вищому художньому професійно-технічному училищі. У 1994 році закінчила Прикарпатський університет зі спеціальності «Психологія, практична психологія в галузі освіти». З 1994 року працює методистом лабораторії суспільно-гуманітарних дисциплін Івано-Франківського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти. Зараз є майстер-тренером з освіти для демократичного громадянства та освіти з прав людини і розвитку громадянських компетентностей в рамках швейцарсько-українського проекту «Розвиток громадянських компетентностей в Україні – DOCCU» (компонент «Учителі»).

Тетяна Глуханюк (Tetiana Hlukhaniuk)

gluhanyuk75@gmail.com

Тетяна Глуханюк (нар. 1975 р.), майстер-тренер швейцарсько-українського проекту «Розвиток громадянських компетентностей в Україні». Сімнадцять років працює практичним психологом в санаторній школі, зосереджуючи свої зусилля на психологічному супроводі дітей з порушеннями розумового розвитку та з захворюваннями органів дихання. З 2007 року є методистом обласного центру практичної психології і соціальної роботи Івано-Франківського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти. Здійснює методичний супровід практичних психологів навчальних закладів обласного підпорядкування, організовує та проводить тренінги, семінари для працівників психологічної служби та вчителів, викладає на курсах підвищення кваліфікації для педагогічних працівників. Працює над питаннями розв’язання проблеми насилля в навчальних закладах. З 2015 року в якості експерта-консультанта ОБСЄ приймає участь в реформуванні Національної поліції України. Зокрема, проводить тренінги з проблем ефективної комунікації, техніки опитування та профілактики торгівлі людьми для патрульних поліцейських та дільничних інспекторів поліції.

Світлана Клімковська (Svitlana Klimkovska)

svitlanaklimkovska@gmail.com

Кредо: «Запорука життєвого успіху – праця, оптимізм і постійне самовдосконалення».

Світлана Клімковська, методист лабораторії управління та організації освіти Івано-Франківського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти (нар. 1969 р.) Працює в освіті 29 років: спочатку учителем початкових класів, тоді – заступником директора з навчально-виховної роботи. Зараз працює методистом лабораторії управління та організації освіти Івано-Франківського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, здійснює науково-методичний супровід управлінської діяльності керівників загально-освітніх навчальних закладів області.
Є регіональним майстер-тренером швейцарсько-українського проекту «Розвиток громадянських компетентностей в Україні – DOCCU» та фахівцем із співпраці зі ЗМІ у Івано-Франківській області проекту DOCCU.
Брала участь в розробленні занять з відповідним ресурсним забезпеченням до Модуля В для керівників загально-освітніх навчальних закладів:
Тема 4. Модель політичного циклу: політика як процес вирішення проблем суспільства.
Тема 5. Освіта з прав людини та її зв’язок з освітою для демократії.
Тема 6. Права, свободи, відповідальність як базові принципи демократичного врядування в школі.

Людмила Мінда (Liudmyla Minda)

Кредо «Нескінченне прагнення бути кращим є обов’язком людини. Це вже саме по собі є винагородою. Все інше в руках Божих». (Махатм Ганді)

Людмила Мінда, методист лабораторії дошкільної та початкової освіти Івано-Франківського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти. Педагогічну діяльність (загалом 19 років) розпочинала як учитель початкових класів та вихователь дошкільного навчального закладу. Після завершення навчання у державному вищому навчальному закладі «Університет менеджменту освіти» Національної академії педагогічних наук України отримала диплом магістра й вступила до аспірантури даного вишу. Сфера наукових інтересів стосується проблеми професійного розвитку вихователів щонайбільше тих, які працюють в умовах гірської місцевості. Майстер-тренер проекту DOCCU (компонент «Учителі»).

Ольга Нижник (Olga Nyzhnyk)

olnyzhnyk@gmail.com

Кредо: «Мети досягає той, хто її прагне».

Ольга Нижник, вчитель-методист, магістр з управління навчальним закладом (нар. 1958 р.). Працює в освіті 37 років: починала трудовий шлях вихователем у дитячому садку, потім – вчитель словесності у загальноосвітній школі, заступник директора школи, методист Івано-Франківського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти. Нині – завідувач лабораторії управління та організації освіти, старший викладач кафедри менеджменту та освітніх інновацій інституту.
Як майстер-тренер проекту «Розвиток громадянських компетентностей в Україні – DOCCU» брала участь у розробленні занять з відповідним ресурсним забезпеченням до Модуля В для керівників ЗНЗ:
Тема 4. Модель політичного циклу: політика як процес вирішення проблем суспільства.
Тема 5. Освіта з прав людини та її зв’язок з освітою для демократії.
Тема 6. Права, свободи, відповідальність як базові принципи демократичного врядування в школі.
Розробила Концепцію методичного менеджменту процесу демократичного управління ЗНЗ (для роботи з керівниками ЗНЗ у курсовий і міжкурсовий період підвищення кваліфікації). Матеріали тренінгових занять з реалізації проекту лягли в основу її виступів на освітянських форумах та конференціях, увійшли у друковані збірники за матеріалами цих зібрань:
·           Нижник О.О. Формування готовності керівників ЗНЗ до управління навчальним закладом в умовах сучасних перетворень. / Керівник нової української школи: світоглядно-професійні орієнтири: збірник наукових праць. – Київ : Вид-во НПУ ім. М.П. Драгоманова, 2017. – 175.
·           Нижник О.О. Формування готовності керівників ЗНЗ до демократичного управління навчальним закладом. / Трансформація управління вітчизняною освітою на принципах освітнього менеджменту: матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції м. Дніпропетровськ, 09 червня 2016. – Д. : ТОВ «Інновація», 2016 р. – 252 с.

Оксана Риндич (Oksana Ryndych)

oksanarynduch@gmail.com

Кредо: «Всі перемоги починаються з перемоги над собою» .

Оксана Риндич, методист лабораторії національного виховання (нар. 1980 р.). З 1998 року працювала керівником гуртка Коломийського міського будинку школяра та у методичному кабінеті Коломийського педагогічного коледжу, на посаді лаборанта. З 2006 року методистом лабораторії національного виховання Івано-Франківського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти. Майстер-тренер проекту DOCCU (компонент «Керівники шкіл».

Анатолій Данильєв (Anatoly Danylev)

Анатолій Данильєв проректор з навчальної роботи, кандидат історичних наук, доцент кафедри соціально-гуманітарних дисциплін та методики їх викладання, кандидат історичних наук.
Координатор швейцарсько-українського проекту «Розвиток громадянських компетентностей в Україні – DOCCU» у Луганській області .
Коло наукових інтересів: глобалізація сучасного світу.

Микола Журба (Мykola Zhurba)

zna_3@ukr.net

Микола Журба, доктор філософських наук, доцент (нар. 1983 р.), працював завідувачем кафедри філософських та гуманітарних дисциплін в Інституті хімічних технологій Східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля та є випускником програм USAID. Вивчав наукову проблему «Демократичне врядування в навчальних закладах». Зараз працює професором кафедри управління освітою Луганського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, є головою громадської організації «Соборність» та головним редактором наукового журналу «Virtus». У 2016 році долучився до швейцарсько-українського проекту DOCCU, став майстер-тренером компоненту «Керівники шкіл».

Ірина Хайло (Іryna Khailo)

hari2801@ukr.net

Ірина Хайло, методист вищої кваліфікаційної категорії (нар. 1963 р.), працювала директором комунального закладу «Луганський навчально-виховний комплекс середня загальноосвітня школа І–ІІ ступенів-ліцей №24». Вивчала наукову проблему «Розвиток демократичних процесів у школі». Зараз працює завідувачем кафедри соціально-гуманітарних дисциплін та методики їх викладання Луганського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти. У 2016 році долучилась до швейцарсько-українського проекту DOCCU, стала майстер-тренером компоненту «Керівники шкіл».

Наталія Чумак (Natalia Chumak)

svitdoshkillia@gmail.com

Наталія Чумак (нар. 1972 р.), методист вищої категорії. Має вищу освіту за спеціальністю «Дошкільне виховання. Практична психологія». У дошкільній освіті працює з 1989 р. З 2015 року – методист із дошкільної освіти кафедри педагогіки та психології Луганського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти. У 2016 році долучилась до швейцарсько-українського проекту DOCCU, стала майстер-тренером компоненту «Керівники шкіл».

Олена Буряк (Olena Buriak)

elenaokharchenko@gmail.com

Олена Буряк, кандидат педагогічних наук (нар. 1981 р.), працювала викладачем природничих дисциплін у Лисичанському педагогічному коледжі Луганського національного університету імені Тараса Шевченка. Вивчала наукову проблему «Використання інноваційних педагогічних технологій у шкільній природничій освіті». Зараз працює завідувачем кафедри природничо-наукових дисциплін та методики їх викладання Луганського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти. У 2016 році долучилась до швейцарсько-українського проекту DOCCU, стала майстер-тренером компоненту «Учителі».

Ольга Кечик (Olha Kechyk)

kechik.olya@gmail.com

Ольга Кечик, доктор філософії (нар. 1983 р.). Після закінчення Горлівського державного педагогічного інституту іноземних мов (2006 р.) працювала викладачем іноземної філології в Лисичанському педагогічному коледжі. У 2015 році захистила дисертацію та отримала диплом доктора філософії. Зараз працює старшим викладачем кафедри природничо-наукових дисциплін та методики їх викладання Луганського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти. Коло наукових інтересів: методика викладання іноземних мов; використання Інформаційно-комунікаційні технології у навчально-виховному процесі закладів освіти; громадянська освіта. У 2016 році долучилась до швейцарсько-українського проекту DOCCU, стала майстер-тренером компоненту «Учителі».

Надія Лисенко (Nadia Lysenko)

Lusenko6@ukr.net

Надія Лисенко, методист Луганського обласного інституту післядипломної освіти (нар. 1970 р.). Працювала вчителем географії та директором загальноосвітньої школи. Зараз курує шкільну біологічну й екологічну освіту Луганської області та є обласним координатором Міжнародного природничого інтерактивного конкурсу «Колосок». Отримала ступінь магістра за фахом «Управління навчальним закладом». Працює над проблемою «Формування та розвиток громадянської компетентності учнів». Шляхи реалізації цієї проблеми висвітлює в журналі «Освіта на Луганщині». У 2016 році долучилась до швейцарсько-українського проекту DOCCU, стала майстер-тренером компоненту «Учителі».

Марина Єщенко (Maryna Yeschenko)

yeschenko@poippo.pl.ua

Кредо: «Найголовніша формула успіху – знання, як поводитися з людьми». (Т. Рузвельт)

Марина Єщенко, завідуюча відділом національно-патріотичного виховання Полтавського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти ім. М.В. Остроградського.
Освіта: 2006-2010 роки – Полтавський національний педагогічний університет імені В.Г. Короленка, факультет філології та журналістики. 2015-2017 роки – Навчально-науковий інститут менеджменту та психології державного вищого навчального закладу «Університет менеджменту освіти», спеціальність «Психологія».
Фахова діяльність: 2007-2008 роки – керівник гуртка Полтавської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №19. З 2012 року – методист Полтавського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти ім. М.В. Остроградського. З 2015 року – завідуюча відділом національно (військово)-патріотичного виховання.
Координатор у Полтавській області та майстер-тренер швейцарсько-українського проекту «Розвиток громадянських компетентностей в Україні – DOCCU» (компонент «Учителі»).
Коло наукових інтересів стосується громадянської освіти; формування та розвитку громадянських компетентностей учителів у системі післядипломної педагогічної освіти; розвитку соціальної згуртованості суб’єктів освітнього процесу.

Олена Буйдіна (Olena Buidina)

lbuidina@gmail.com

Олена Буйдіна, завідувач кафедри методики змісту освіти Полтавського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти ім. М.В. Остроградського, кандидат педагогічних наук (нар.1970 р.). У 1993 році закінчила Полтавський державний педагогічний інститут імені В.Г. Короленка за спеціальністю хімія і біологія.
Працювала керівником гуртків Полтавського обласного еколого-натуралістичного центру учнівської молоді, учителем хімії Полтавської гімназії №9, методистом відділу природничо-математичних дисциплін Полтавського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені М.В. Остроградського. З 2012 року працює на кафедрі методики змісту освіти інституту на посаді доцента кафедри, а з 2014 року – завідувача кафедри. Має досвід викладацької діяльності на кафедрі хімії та методики викладання хімії Полтавського національного університету імені В.Г. Короленка.
Майстер-тренер швейцарсько-українського проекту «Розвиток громадянських компетентностей в Україні – DOCCU» (компонент «Керівники шкіл»).
Коло наукових інтересів стосується всіх аспектів реформування сучасної шкільної освіти, упровадження компетентнісного підходу до навчання учнів, питань теорії та практики шкільної природничої освіти, проблем методики навчання хімії в загальноосвітній і вищій школах.

Зоя Канівець (Zoya Kanivets)

zoya.kanivets@gmail.com

Кредо: «Поки людина не здається, вона сильніша за свою долю». (Е.М. Ремарк)

Зоя Канівець, доцент кафедри методики змісту освіти Полтавського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти ім. М.В. Остроградського, кандидат педагогічних наук, за освітою учитель української мови і літератури.
З 1995 по 2007 роки працювала учителем української мови і літератури в школі, шість років поспіль також обіймала посаду заступника директора з виховної роботи. З 2008 працює в Полтавському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти ім. М.В. Остроградського спочатку на посаді методиста відділу ліцензування та атестації, а з 2015 року (після захисту дисертації) обіймає посаду доцента кафедри.
Має досвід роботи в галузі управління навчальним закладом, зокрема у сферах ліцензування та атестації.
Нині працює викладачем на курсах підвищення кваліфікації педагогічних працівників. Серед наукових інтересів теоретичні та методичні засади управління навчально-виховним процесом у навчальному закладі, теорія та методика викладання шкільних предметів, інноваційні процеси в освітньому просторі України.
Майстер-тренер швейцарсько-українського проекту «Розвиток громадянських компетентностей в Україні – DOCCU» (компонент «Керівники шкіл»).

Світлана Королюк (Svitlana Koroliuk)

koroliuk@poippo.pl.ua

Світлана Королюк, кандидат педагогічних наук, доцент, завідувачка кафедри менеджменту освіти Полтавського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти ім. М.В. Остроградського.
Працювала вчителем у школі, викладачем в Полтавському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти ім. М.В. Остроградського, в Полтавському національному педагогічному університеті ім. В.Г. Короленка. Була учасником і тренером всеукраїнських та міжнародних програм і проектів з питань розбудови школи, професійного розвитку вчителя й керівника навчального закладу.
Зараз працює в Полтавському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти ім. М.В. Остроградського, відповідає за напрям «Менеджмент розвитку навчального закладу».
Майстер-тренер швейцарсько-українського проекту «Розвиток громадянських компетентностей в Україні – DOCCU» (компонент «Керівники шкіл»).
Демократичні цінності й культуру демократії вважає пріоритетними в освіті України.

Марина Крилевець (Maryna Krylevets)

marinakrilevets@gmail.com

Кредо: «Виживає не найсильніший і не найрозумніший, а той, хто найкраще реагує на зміни, що відбуваються». (Гордон Драйден)

Марина Крилевець, завідуюча відділом дошкільної, початкової та спеціальної освіти, методист з початкової освіти.
Освіта: Кременчуцьке педагогічне училище ім. А.С. Макаренка (1988 р.), за спеціальністю «Початкове навчання», Полтавський державний педагогічний інститут ім. В.Г. Короленка (1993 р.), спеціальність «Початкове навчання».
Фахова діяльність: учитель початкових класів Першолиманської ЗОШ І-ІІІ ст. Решетилівського р-ну (1988–1997), директор Будинку дитячої та юнацької творчості (1997–2001), практичний психолог (2001), спеціаліст відділу освіти Шишацької РДА (2001–2005), з 2005 року – методист з питань початкової освіти Полтавського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти ім. М.В. Остроградського.
Майстер-тренер швейцарсько-українського проекту «Розвиток громадянських компетентностей в Україні – DOCCU» (компонент «Учителі»).
Коло професійних інтересів:формування професійної компетентності учителів початкових класів у відповідності зі світовими стандартами, розвиток їх творчості, удосконалення педагогічної майстерності, підвищення інтелектуального і загальнокультурного рівня.

Ірина Міщенко (Irina Mischenko)

irinamischenko19@gmail.com

Ірина Міщенко, старший викладач кафедри методики змісту освіти, методист відділу гуманітарних та мистецьких дисциплін Полтавського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти ім. М.В. Остроградського. Закінчила історичний факультет Полтавського державного педагогічного інституту імені В.Г. Короленка (1987 р.). Працювала вчителем історії (1987-2002 рр.), методистом Полтавського міського методичного кабінету (2002–2006 рр.).
Коло наукових інтересів: методика викладання історії та суспільних дисциплін, упровадження інноваційних педагогічних технологій, вивчення передового педагогічного досвіду та упровадження його у практику роботи вчителів області, громадянська освіта, правова освіта, історичне краєзнавство.
Майстер-тренер швейцарсько-українського проекту «Розвиток громадянських компетентностей в Україні – DOCCU» (компонент «Учителі»).

Лариса Шкоденко (Larysa Shkodenko)

larisashkodenko@gmail.com

Кредо: «Треба бігти з усіх ніг, щоб тільки залишатися на місці, а щоб кудись потрапити, треба бігти як мінімум удвічі швидше!» (Льюіс Керрол)

Лариса Шкоденко, методист відділу природничо-математичних дисциплін та технологій Полтавського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти ім. М.В. Остроградського.
Після закінчення Ніжинського державного педагогічного інституту ім. М.В. Гоголя (1991 р.) працювала вчителем географії в Полтавській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів № 27. З 2009 року займає посаду методиста Полтавського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти ім. М.В. Остроградського.
Майстер-тренер швейцарсько-українського проекту «Розвиток громадянських компетентностей в Україні – DOCCU» (компонент «Учителі»).

Марина Ватковська (Maryna Vatkovska)

vatkovskaya@gmail.com

Марина Ватковська, кандидат філософських наук, доцент, проректор з науково-педагогічної роботи Комунального вищого навчального закладу «Дніпропетровський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти».
Розпочинала трудову діяльність у навчальних закладах м. Нікополь. Протягом 2011-2015 років очолювала кафедру управління інформаційно-освітніми проектами Дніпропетровського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти. Під керівництвом Ватковської М.Г. в області упроваджено низку інформаційно-освітніх та науково-педагогічних проектів («Єдиний інформаційно-освітній простір Дніпропетровщини», «Інформаційна система управління освітою Дніпропетровщини», «Електронний дошкільний навчальний заклад» та ін.). Здійснює наукове керівництво та супровід дослідно-експериментальної роботи в області.
Координатор швейцарсько-українського проекту «Розвиток громадянських компетентностей в Україні – DOCCU» у Дніпропетровській області.

Катерина Романенко (Kateryna Romanenko)

kate0502@live.com

Кредо: «Істина понад усе».

Катерина Романенко, доктор наук з державного управління і кандидат юридичних наук, доцент. Після закінчення аспірантури працювала старшим викладачем, доцентом, професором, зараз завідуюча кафедрою освітнього менеджменту Комунального вищого навчального закладу «Дніпропетровський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти». Викладає курси конституційного права та освітнього законодавства, теорії та практики маркетинг-менеджменту, логіки.
Майстер-тренер швейцарсько-українського проекту «Розвиток громадянських компетентностей в Україні – DOCCU» (компонент «Керівники шкіл»).

Тетяна Мотуз (Tetiana Motuz)

tetmotuz@gmail.com

Тетяна Мотуз, 1982 р.н., старший викладач Комунального вищого навчального закладу «Дніпропетровський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти». Має вищу педагогічну освіту за спеціальністю «вчитель біології та екології» та юридичну за спеціальністю «комерційне та трудове право». Працювала вчителем у школі, у районному методичному кабінеті на посадах методиста та завідуючої, спеціалістом обласного департаменту освіти та науки. З 2013 року працює старшим викладачем кафедри управління інформаційно-освітніми проектами. Здійснює навчально-методичний супровід дистанційної форми навчання вчителів та керівників закладів освіти області. Організовує роботу обласної експертної ради з питань інноваційної та дослідно-експериментальної роботи.
Майстер-тренер швейцарсько-українського проекту «Розвиток громадянських компетентностей в Україні – DOCCU» (компонент «Учителі»).

Людмила Базилевська (Liudmyla Bazylevska)

bazilevska@i.ua

Людмила Базилевська, завідуюча навчально-методичної лабораторії гуманітарних дисциплін кафедри гуманітарної освіти Комунального вищого навчального закладу «Дніпропетровський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» (педагогічний стаж 39 років). Розпочинала трудове життя у сільській школі вчителем початкових класів. Після закінчення історичного факультету Дніпровського національного університету ім. О. Гончара тривалий час продовжувала працювати вчителем історії та правознавства у гімназії № 12 м. Дніпра, викладала курси з громадянської освіти. З 2002 року працює в ДОІППО, координує роботу вчителів історії, правознавства, громадянської освіти та інших суспільних дисциплін Дніпропетровщини; створює якісні умови для забезпечення інноваційного навчання вчителів історії, правознавства, громадянської освіти, суспільствознавства під час курсів підвищення кваліфікації; в умовах оновлення змісту шкільної освіти вміло визначає шляхи формування сучасного індивідуального педагогічного стилю вчителів суспільних дисциплін.
Має педагогічне звання «вчитель-методист». Отримала нагороди та відзнаки: нагрудні знаки «Відмінник освіти України (2001), «Василь Сухомлинський» (2014); Почесні грамоти Міністерства освіти і науки України, грамоти головного управління освіти і науки облдержадміністрації та ДОІППО.
Майстер-тренер швейцарсько-українського проекту «Розвиток громадянських компетентностей в Україні – DOCCU» (компонент «Учителі»).

 Вікторія Піщанська (Viktoriia Pishchanska)

victorya.ps@gmail.com

Вікторія Піщанська, доцент кафедри філософії освіти КВНЗ «Дніпропетровський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти», кандидат культурології, доцент (нар. 1971 р.). Культуролог за фахом, останні 10 років переймається питаннями викладання інтегрованих курсів мистецтва у школі. З 2011 року є одним з наукових керівників впровадження медіаосвіти у навчально-виховний процес закладів освіти Дніпропетровської області.
Майстер-тренер швейцарсько-українського проекту «Розвиток громадянських компетентностей в Україні – DOCCU» (компонент «Учителі»).

 Людмила Якименко (Liudmyla Yakymenko)

yakimenko22@gmail.com

Кредо: «Не варто боятися змін! Іноді неочікуваний поворот у житті приносить більше, аніж заплановане прагнення».

Людмила Якименко, завідуюча навчально-методичним відділом організації неперервного навчання керівних кадрів КВНЗ «Дніпропетровський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти».
Працювала вчителем історії та правознавства. З  2001 року перебувала на посаді методиста, а потім завідуючої методичним кабінетом відділу освіти Дніпропетровської райдержадміністрації. На даний в колі професійних обов’язків є   забезпечення функціонування системи неперервної освіти щодо підготовки високопрофесійного, компетентного керівника навчального закладу, здатного до реалізації державної освітньої політики в умовах інноваційних змін.
Майстер-тренер швейцарсько-українського проекту «Розвиток громадянських компетентностей в Україні – DOCCU» (компонент «Керівники шкіл»).

Ірина Коляда (Iryna Koliada ) 

kolyada65@gmail.com

Ірина Коляда, старший викладач кафедри управління інформаційно-освітніми проектами КВНЗ «Дніпропетровський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти». Розпочинала трудову діяльність вчителем загальноосвітньої школи, працювала у методичному кабінеті. В інституті післядипломної педагогічної освіти працює з 2011 року. Серед кола інтересів Коляди І.Г. – інтерактивні та тренінгові технології навчання, педагогіка співробітництва, інформаційно-комунікаційні та медіаосвітні технології у викладанні предметів.
Майстер-тренер швейцарсько-українського проекту «Розвиток громадянських компетентностей в Україні – DOCCU» (компонент «Керівники шкіл»).

Ірина Жорова (Zhorova Iryna)

zhorova.ks@gmail.com

Ірина Жорова, доктор педагогічних наук, перший проректор КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти».
Координатор швейцарсько-українського проекту «Розвиток громадянських компетентностей в Україні – DOCCU» у Херсонській області.
Сергій Моїсеєв (Serhii Moiseiev)

Кредо: «Найкоротший шлях до щастя не в бажанні бути щасливим, а в тому, щоб допомогти іншим стати щасливими». (Фрідріх Йосип Гааз)

Сергій Моїсеєв, завідувач кафедри теорії й методики виховання, психології та інклюзивної освіти Комунального вищого навчального закладу «Херсонська академія неперервної освіти» Херсонської обласної ради, кандидат педагогічних наук, доцент.
У 2004 році після завершення навчання на факультеті фізичного виховання та спорту Херсонського державного університету працював викладачем фізичного виховання у Херсонському кооперативному економіко-правовому коледжі та тренером з волейболу у Херсонському державному аграрному університеті. З 2005 року обіймає посаду завідувача науково-методичної лабораторії фізичної культури та захисту Вітчизни КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти». За сумісництвом з 2006 року працює викладачем, а з 2007 – старшим викладачем кафедри теорії і методики виховної роботи. У 2009 році захистив дисертацію та очолив названу вище кафедру. Основні питання, які розкриває на курсах підвищення кваліфікації – «Національно-патріотичне виховання особистості в умовах інформаційного суспільства»; «Військово-патріотичне виховання учнів у загальноосвітніх навчальних закладах» та ін.
Здійснює науковий супровід дослідно-експериментальної роботи у загальноосвітніх  навчальних закладах Херсонської області з тем: «Соціальна адаптація дітей-сиріт, позбавлених батьківського піклування в закладі освіти нового типу», «Формування національно-патріотичного простору загальноосвітньої школи в умовах інформаційного суспільства» та «Психолого-педагогічний супровід національно-патріотичного виховання учнів загальноосвітньої школи» та ін. Майстер-тренер швейцарсько-українського проекту «Розвиток громадянських компетентностей в Україні – DOCCU» (компонент «Керівники шкіл»).
Має видавничу продукцію з проблематики розвитку громадянських компетентностей в учнів загальноосвітніх навчальних закладів: розділ у колективній монографії «Сучасний стан національно-патріотичного виховання учнівської молоді у загальноосвітніх навчальних закладах»; збірник тренінгових вправ «Підготовка вчителя до розвитку громадянських компетентностей учнів в умовах загальноосвітньої школи» у співавторстві; методичні рекомендації «Теоретико-методологічні засади процесу соціалізації дітей та учнівської молоді в сучасному освітньому просторі» у співавторстві; ряд фахових та науково-методичних статей:  «Первинні колективи як ефективний засіб розвитку лідерських здібностей учнів Павлиської школи», «Розвиток лідерських здібностей учнів у вимірах педагогічної спадщини Василя Сухомлинського», «Колектив як провідний засіб морального розвитку дітей в оздоровчих таборах України», «Виховний потенціал самоврядування колективу, виробництва та самообслуговування у педагогічній системі A. C. Макаренка», «Захист морально-етичних цінностей суспільства як чинник консолідації української нації», «Гуманістична спадщина В. Сухомлинського у вимірі громадянського виховання сучасних школярів».

Ганна Соценко (Hanna Sotsenko)

Кредо: «День, у який ви не дізналися для себе нічого нового, минув даремно». (Н.С. Станіславський)

Ганна Соценко, директор Опорного закладу – Скадовський навчально-виховний комплекс «Академічна гімназія» Скадовської районної ради Херсонської області Скадовського освітнього округу, заслужений учитель України, учитель-методист, відмінник освіти України.
Закінчивши Херсонський педагогічний інститут імені Н.К. Крупської за спеціальністю педагогіка і методика початкового навчання 3 1988 року почала свою педагогічну діяльність у Скадовській ЗОШ №2.
Соценко Анна Олександрівна є переможцем обласного конкурсу «Учитель року 2002»  у номінації «учитель початкових класів», переможцем обласного конкурсу «Учитель року 2004» у номінації «заступник директора загальноосвітнього навчального закладу» та лауреатом Всеукраїнського конкурсу «Учитель року 2004».
З серпня 2005 року працювала заступником директора з НВР Скадовської гімназії. З серпня 2010 очолює колектив Скадовської гімназії.
Є учасником експериментальних досліджень «Дидактико-методична система розвитку дитячої творчості у межах навчально-виховного процесу дошкільного та загальноосвітнього навчального закладу», «Створення та апробація методичної системи навчання основам робототехніки як складової STEM освіти», «Розроблення і впровадження навчально-методичного забезпечення початкової освіти в умовах реалізації нового Державного стандарту початкової загальної середньої освіти», «Формування позитивної громадської думки щодо освітніх реформ», «Стандартизація наскрізної соціально-психологічної моделі масового впровадження медіаосвіти у вітчизняну педагогічну практику». Майстер-тренер швейцарсько-українського проекту «Розвиток громадянських компетентностей в Україні – DOCCU» (компонент «Керівники шкіл»).

Олена Данилова (Оlena Danylova)

el.danylova@gmail.com

Кредо: «Ніколи не зупинятися на досягнутому!» 

Олена Данилова, доцент кафедри педагогіки й менеджменту освіти КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти», кандидат педагогічних наук (нар. 1979 р.). Працювала вчителем трудового навчання, заступником директора з навчально-виробничої роботи Державного професійно-технічного навчального закладу «Херсонський професійний ліцей зв’язку та поліграфії». Після отримання наукового ступеня кандидат педагогічних наук, зосередила свої зусилля з розвитку громадянських компетентностей у КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти». Відповідає за проведення ОДГ/ОПЛ на курсах підвищення керівників шкіл.
Майстер-тренер швейцарсько-українського проекту «Розвиток громадянських компетентностей в Україні – DOCCU» (компонент «Керівники шкіл»).

Сургаєва Вікторія  (Surgaevа Victoria)

surgaevav@i.ua

Кредо: «Ставлення до дітей — міра духовної гідності людини» (Я. Бриль).

Вікторія Сургаєва, завідувач навчально-методичної лабораторії інноваційної діяльності та роботи з обдарованою молоддю Комунального вищого навчального закладу  «Херсонська академія неперервної освіти» Херсонської обласної ради (нар. 1969 році). Закінчила природничий факультет Херсонського державного педагогічного інституту ім. Н.К. Крупської та здобула кваліфікацію «Вчитель біології». Працювала вчителем хімії та біології в загальноосвітніх навчальних закладах міста і Херсонському ліцеї Херсонської обласної ради. Здобула кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії» та педагогічне звання «Старший учитель». З 2007 року працює у системі післядипломної освіти. Координує в регіоні  Всеукраїнський конкурс «Учитель року», Всеукраїнські учнівські олімпіадами з базових дисциплін, дослідно-експериментальну роботу, STEM–освіту.
Майстер-тренер швейцарсько-українського проекту «Розвиток громадянських компетентностей в Україні – DOCCU» (компонент «Учителі»).

Ольга Стребна (Olha Strebna)

ostrebna@gmail.com

Ольга Стребна,  доцент кафедри теорії й методики дошкільної, початкової освіти та мовних комунікацій Комунального вищого навчального закладу «Херсонська академія неперервної освіти» (нар. 1966 р.), працювала у Херсонській середній школі №45 учителем початкових класів 15 років. Перебувала на стажуванні в університеті прикладних наук Фонтіс (м. Ендховен), в європейських університетах Словаччини-Угорщини-Австрії. У 2011 р. захистила кандидатську дисертацію «Підготовка вчителів початкових класів у післядипломній освіти до громадянського виховання учнів у позаурочній діяльності». Автор понад 90 наукових, науково-методичних праць, серед них: «Формування педагогічного інструментарію вчителя у контексті громадянського виховання» (монографія), фахові статті «Розвиток громадянських компетентностей учителів початкових класів у післядипломній освіті», «Роль анімаційного кіно у процесі формування громадянської свідомості учнів початкової школи» тощо. Продовжує займатися самоосвітою, навчається в магістратурі Херсонського державного університету.
Майстер-тренер швейцарсько-українського проекту «Розвиток громадянських компетентностей в Україні – DOCCU» (компонент «Учителі»).

Людмила Марецька  (Liudmyla Maretska)

Кредо: «Віддай людині крихітку себе, за це душа наповнюється світлом». (Ліна Костенко)

Людмила Марецька, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри теорії й методики викладання навчальних дисциплін Комунального навчального закладу, завідувач навчально-методичної лабораторії української мови і літератури «Херсонська академія неперервної освіти» Херсонської обласної ради.
Вищу освіту здобула у Сімферопольському державному університеті на факультеті філології, спеціальність – українська мова і література, кваліфікація – філолог, викладач української мови і літератури.
Свій професійний шлях розпочала на посаді вчителя української мови і літератури в Херсонській спеціалізованій школі №31, де пропрацювала 22 роки, 7 із яких на посаді заступника директора з навчально-виховної роботи.
У 2010 році пов’язала свою долю з КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти». У тому ж таки 2010 році вступила на навчання до аспірантури при кафедрі педагогіки та психології, яке завершилося у 2015 році захистом кандидатської дисертації з теми «Розвиток соціокультурної компетентності вчителів української мови  в післядипломній освіті».
Коло наукових інтересів – розвиток і становлення української мови як державної; інноваційні технології у викладанні української мови і літератури в закладах середньої освіти. Наукових та навчально-методичних праць близько 60-ти. Автор методичних рекомендацій «Розвиток та формування громадянських компетентностей на уроках української мови». Долучившись до роботи в міжнародному швейцарсько-українському проекті «DOCCU – Розвиток громадянських компетентностей в Україні», почала активно запроваджувати та втілювати в життя основні положення проекту на курсах підвищення кваліфікації вчителів української мови і літератури.
Майстер-тренер швейцарсько-українського проекту «Розвиток громадянських компетентностей в Україні – DOCCU» (компонент «Учителі»).