Освіта для демократичного громадянства: роль і позиція вчителя в демократизації шкільного життя

FacebookTwitterGoogleVkontaktePinterestOdnoklassniki


У Івано-Франківському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти відбувся семінар-практикум учителів суспільствознавчих дисциплін під керівництвом Любов Шелемей, проректора ОІППО, та Світлани Бондаренко, методиста ОІППО.

Під час семінару учасники опрацювали поняття демократичних цінностей, компетентність, як предметну так і громадянську, а також схеми та ідеї щодо підготовки, структурування та проведення компетентнісно-орієнтованих уроків.

У теоретичній частині семінару Любов Шелемей ознайомила учителів з основними цілями освіти для демократичного громадянства та прав людини. В практичній частині семінару учасники разом із Світланою Бондаренко, працюючи з текстом Хартії Ради Європи, також здобули навички з ОДГ/ОПЛ навчання демократичному громадянству «про», «через» та «для» демократії.

Викладач кафедри Галина Гафійчук працювала з учасниками семінару з реалізації компетентнісно-орієнтованого підходу, який використовується в процесі навчання суспільствознавчих предметів. Викладач кафедри Христина Дуда разом із учителями відпрацювали навички та вміння формування громадянських компетентностей під час проведення демократичного уроку.

Окрім того, учасники проаналізували яким саме повинен бути компетентнісно-орієнтований урок. У підсумку учасники прийшли до висновку, що альфою та омегою дидактики повинен бути пошук та відкриття способу, при якому вчителі менше навчали, а учні – більше навчалися: «У дорослому житті всім учням доведеться обходитись без учителя, тренера чи порадника. Традиційна модель навчання – формальні програми, що забезпечують систему знань, – практично не задовольняє потреби учнів у розвитку їх життєвих компетентностей».

FacebookTwitterGoogleVkontaktePinterestOdnoklassniki


Напишіть відгук