Освітяни Одещини провели Серпневу конференцію: «Підготовка вчителя до Нової української школи»

FacebookTwitterGoogleVkontaktePinterestOdnoklassniki


У ході Серпневої конференції педагогічних працівників Одеської області відбулася робота секції «Підготовка вчителів до роботи в умовах Нової української школи», в якій взяли участь директори опорних шкіл пілотного проекту «Нова українська школа», керівники районних (міських) методичних кабінетів та директори педагогічних училищ. Слід зазначити, що завдяки он-лайн трансляції до роботи секції мали змогу долучитись всі бажаючі освітяни Одещини.

Любов Задорожна, заступник директора Одеського обласного інституту удосконалення вчителів з науково-методичної та навчальної роботи, кандидат філософських наук, модератор секції, у своєму виступі визначила роль освіти у сталому розвитку суспільства, акцентувала увагу на основні переваги впровадження Концепції Нової української школи для всіх учасників освітнього процесу, зазначила пріоритетні напрямки діяльності методичних служб та навчальних закладів задля реалізації нового Стандарту початкової освіти і впровадження оновлених програм для 5-9 класів на 2017-2018 навчальний рік.

В ході виступу Любов Задорожна окреслила основні заходи, які були проведені МОНУ для підготовки шкіл до нового навчального року, зокрема оновлення змісту освіти, підготовка людських ресурсів та створення нового освітнього середовища в опорних школах, а також зазначила роль ООІУВ у цьому процесі. Так співробітники інституту, учасники швейцарсько-українського проекту «Розвиток громадянських компетентностей в Україні – DOCCU» брали участь у розробці наскрізної змістової лінії навчальних програм для 5-9 класів «Громадянська відповідальність», співробітниками кафедри психолого-педагогічної та корекційної освіти проведено навчання для вчителів, які будуть впроваджувати інклюзивну освіту, здійснюється методичний супровід пілотних шкіл, які апробовуватимуть новий Стандарт початкової освіти.

Любов Задорожна наголосила на тому, що успішність освітніх реформ не можлива без кваліфікованих педагогічних кадрів. Саме тому Одеський обласний інститут удосконалення вчителів працює над оновленням системи професійної перепідготовки вчителів, зокрема передбачаються зміни у змісті та процесі підготовки, яка буде зосереджена на забезпечення індивідуальних потреб щодо професійного розвитку кожного педагога.

Співмодератор секції, методист кафедри суспільно-гуманітарної освіти ООІУВ Марія Гриньова розкрила в своєму виступі роль професійної компетентності вчителя як основи якості освіти в умовах реалізації Нової української школи, наголосивши на тому, що методична робота в навчальних закладах та діяльність методичних кабінетів мають сприяти професійному розвитку вчителя, зокрема переходу до педагогіки партнерства, що передбачає демократичний стиль педагогічного спілкування. Вона також  зазначила, що ефективним методичним ресурсом для вчителів, який може посприяти у розвитку демократичного стилю керування навчальним процесом на уроці, є методичний комплект посібників Ради Європи з ОДГ/ОПЛ, який стає доступним для педагогів Одещини завдяки реалізації швейцарсько-українського проекту «Розвиток громадянських компетентностей в Україні – DOCCU».

Бурхливим обговоренням супроводжувався воркшоп, в ході якого педагоги розробили перші кроки задля підготовки вчителя до Нової української школи з позиції вчителя, школи та методичних кабінетів за такими напрямками, як новий зміст освіти, нові освітні підходи та технології, академічна свобода, дебюрократизація та демократизація освіти.

По завершенню роботи секції учасники зазначили, що не лише окреслили перспективні напрямки діяльності щодо підготовки вчителів до впровадження Нової української школи, а й мотивувались на проведення Серпневої конференції в районах в новому форматі.

 

FacebookTwitterGoogleVkontaktePinterestOdnoklassniki


Напишіть відгук