(Не)Конференція в Івано-Франківську «Співпраця школи, влади та громади – шлях до розбудови громадянського суспільства»

FacebookTwitterGoogleVkontaktePinterestOdnoklassniki


5 грудня в Івано-Франківську відбулася (не)Конференція «Співпраця школи, влади та громади – шлях до розбудови громадянського суспільства».

Учасники заходу обмінювалися кращими практиками зі співпраці школи, влади та громади в Івано-Франківській області.

Під час заходу відбулися воркшопи, майстер-класи, були проведені ділові ігри та кейси з питань взаємодії представників влади, школи та громади для створення демократичного середовища на місцях. Експерти проекту DOCCU на майстер-класах показали, як формувати демократичні цінності та компетентності в освітньому середовищі через наскрізне викладання демократичного громадянства та прав людини через кожен шкільний предмет та позашкільну діяльність.

Ефективна співпраця влади, школи і громади сприятиме подальшому впровадженню громадянських ініціатив, прискоренню процесів децентралізації та формуванню дієвого громадянського суспільства, в якому активні громадяни будуть здатні долучитися до реального управління як на місцевому, так і на регіональному та загальнодержавному рівнях.

Особливістю цієї зустрічі була участь учнів як рівноправних учасників заходу. В атмосфері, яка об’єднує, вони також ділилися досвідом учнівського самоуправління, застосування дієві інструменти захисту та реалізації своїх прав.

Віктор Кімакович, директор департаменту освіти, науки та молодіжної політики Івано-Франківської облдержадміністрації, зазначив що в умовах децентралізації та зміцнення місцевого самоврядування надзвичайно важливим є налагодження діалогу, плідної співпраці влади, громади і школи. На сьогодні питання управління освітою покладається саме на органи місцевого самоврядування. Це, в свою чергу, потребує відповідної готовності та адміністративної здійсненності. Небайдужі, активні громадяни своєї громади є запорукою успіху розвитку громади.

Роман Зуб’як, ректор Івано-Франківського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, акцентував увагу на тому, що новий Закон України «Про освіту», концепція «Нова українська школа» подають нове бачення сучасного вчителя, української школи загалом. У цьому контексті особливо важливо змінити підходи до організації освітнього процесу, побудови його на принципах демократії, встановлення взаємодії між учителями, учнями, батьками, громадою.

Жива дискусія у форматі «відкритого мікрофону» дала можливість отримати відверті відповіді на «незручні» запитання. Демократична атмосфера сприяла учасникам вільно висловлювати власні думки, вступати в дискусії та відстоювати свої погляди.

Родзинкою (не)Конференції «Співпраця школи, влади та громади – шлях до розбудови громадянського суспільства» став стартап нових ідей, де, на основі спільних цінностей, відчувалася значущість вкладу кожного учасника заходу.

Рольф Голлоб, керівник швейцарсько-українського проекту «Розвиток громадянських компетентностей в Україні – DOCCU», професор Цюріхського педагогічного університету, наголосив, що впродовж останнього десятиріччя завдяки освіті для демократичного громадянства та освіті з прав людини було впроваджено в освітню політику практично усіх країн Європи. В Україні протягом останніх 9 років впровадження відбувалось в рамках швейцарсько-української програми «Розвиток громадянських компетентностей в Україні – DOCCU». Проект дає унікальну можливість налагодити взаємодію органів влади та освітянської спільноти для створення демократичного середовища в місцевих громадах. У його реалізації задіяні  державні службовці та посадові особи органів місцевого самоврядування, керівники шкіл, учителі, представники громадських організацій. Сьогодні Проектом охоплено 8 пілотних регіонів, але вже у найближчі роки планується поширення на всі регіони України».

Менеджер проекту в Україні Валентина Полторак зазначила: «Головна задача проекту – формувати нового дієвого та відповідального громадянина України, який здатен приймати участь в житті своєї громади та суспільства в цілому, через створення демократичного середовища у місцевих громадах. У рамках освітньої реформи «Нова українська школа» проект впроваджує наскрізну лінію «Громадянська компетентність» і долучився до написання нової нормативної бази та навчальних планів для початкової і базової середньої школи. Зараз експерти проекту активно беруть участь у розробці планів для старшої школи».

FacebookTwitterGoogleVkontaktePinterestOdnoklassniki


Напишіть відгук