На Франківщині дискутували щодо стратегічного розвитку освіти області


10 вересня представники Департаменту освіти і науки Івано-Франківської ОДА, ДСЯО в Івано-Франківській області, керівники відділів освіти ОТГ, освітяни визначали критерії розвитку освіти області. Зустріч пройшла з ініціативи проєкту DECIDE.

Серед визначених критеріїв були визначені – фінансові, а саме використання освітньої субвенції; видатки на освіту, що забезпечують освітній процес і розвиток освіти; наповнюваність класів; співвідношення кількості вчителів до кількості учнів; спроможність формувати якісне освітнє середовище; витрати на позашкільну і дошкільну освіту; витрати на харчування учнів; оплата праці вчителів; оплата комунальних послуг. Освітнє середовище, що включає матеріально-технічне забезпечення закладів, інклюзію, наявність і функціонування басейну та спортивного майданчика, наявність сайту і оновлюваність інформації на ньому, медичний, логопедичний та психологічний супровід. Комфортність – це і задоволеність вчителів умовами праці, задоволеність дітей умовами навчання, задоволеність батьків якістю налагодження комунікації, безпечність, зворотній зв’язок, харчування, підвезення учнів та педагогів. Шкільне життя, яке охоплює не тільки освітній процес, а й неформальні заходи, пришкільні табори, гуртки. Управління, яке базується на фінансовій автономії закладів освіти, професійній компетентності керівника, має орган управління освітою громади (окремий відділ /департамент). Охоплення навчанням дітей (від кількості тих, що проживають в громаді), які відвідують школу в межах громади, охоплення дітей дошкільною освітою. Забезпеченість педагогічними кадрами шкіл, особливо в селі, їх професійний розвиток, підвищення кваліфікації, співпраця з центрами професійного розвитку. Надання батькам можливості бути залученими до процесу прийняття рішень щодо якості освіти дітей та до участі в житті школи. Партнерство з батьками та громадськістю, інформаційна відкритість є визначальними елементами в забезпеченні якості освіти учнів.