top of page

На Полтавщині пройшов форум щодо розвитку освіти в регіоні

23 травня 2024 року в Полтаві відбувся форум «Стратегічні пріоритети розвитку освіти Полтавської області». Захід організовували Міністерство освіти і науки України в партнерстві зі Швейцарсько-українським проєктом DECIDE та за сприяння Полтавської обласної державної адміністрації.


Форум зібрав понад 100 учасників, серед яких представники МОН, ОВА, голови громад, керівники органів управління освіти громад, керівники закладів освіти.


Особливу увагу приділили впровадженню профільної середньої освіти в області, яка включає:


– візію та цілі реформи;

– розробку стратегії реформи;

– планування перспективної мережі академічних ліцеїв;

– співпрацю громад щодо створення та спільного утримання академічних ліцеїв;

– моделі фінансування профільної середньої освіти.


Андрій Сташків, заступник міністра освіти і науки України, розповів, що основна мета змін в освіті – індивідуалізувати її, надати дітям та підліткам можливість самостійно визначати те, що вивчати. І що важливо – забезпечити доступ до якісної освіти всім дітям регіону.


«Профільна середня освіта – важлива реформа для збереження людей у країні та розвитку їхнього потенціалу. Підтримуючи її, громади роблять внесок у своє майбутнє: що кращу освіту здобудуть учні, то більше зможуть зробити для процвітання своїх сіл і міст», – зазначив Андрій Сташків.


На важливості обговорень планування мережі академічних ліцеїв з органами місцевого самоврядування та узгодження з громадами наголосила менеджерка Проєкту DECIDE Валентина Полторак. Адже для успішного впровадження реформи передусім необхідна інституційна та фінансова спроможність органів місцевого самоврядування.


«Наше завдання як Проєкту полягає в тому, щоб розробити не просто стратегічний документ, а долучити до цього експертну спільноту та органи влади всіх рівнів. Сприяти тому, щоб громади мали широкі можливості для діалогу з урядом та законодавцями. Ми вже понад 4 роки співпрацюємо з громадами Полтавщини та інших регіонів і розуміємо, що кожна область має свої особливості, і, безперечно, вони мають бути відображені у змінах до законодавства, які заплановані для впровадження профільної середньої освіти в Україні», – зазначила Валентина Полторак.


У Полтавській області 60 громад, 503 заклади загальної середньої освіти, з яких 45 мають наповнюваність нижче 50%. Наразі триває робота над створенням мережі закладів профільної середньої освіти.


Антон Чубенко, заступник начальника Полтавської обласної військової адміністрації, зазначив: «Упродовж тривалого часу ми надзвичайно активно працювали в громадах Полтавщини. Відвідували садки, школи, заклади профтехосвіти. У межах діалогу з адміністраціями та громадами обговорювали проблемні питання, шляхи їхнього вирішення. Розглядали успішні кейси. Багато уваги приділили безпековим питанням, формуванню бачення розвитку кожного закладу освіти в контексті його функціонування в освітньому просторі Полтавщини».


Олександр Лемешко, в.о. голови Полтавської обласної ради, підкреслив необхідність подолання освітніх втрат, спричинених карантином та війною. Він також розповів про головні цілі відновлення освіти в регіоні.


«Ця реформа стосується не лише того, який вигляд матиме профільна середня освіта. Це стосується і загального формування нашого суспільства, і як учні будуть підготовлені до майбутнього. І добре, що всі ці аспекти закладатимуться під час навчання у профільних школах. Важливо розуміти, що результати таких освітніх змін стануть помітними через роки, не одразу. Наше ж завдання – забезпечити сталість змін і підготувати систему освіти до майбутніх етапів

розвитку».


Окрім обговорення реформи профільної середньої освіти, під час заходу використовувались також інтерактивні інструменти опитування учасників. Воно відбувалось як на початку заходу, так і наприкінці, що дало можливість порівняти позиції учасників після виступів та обговорень.


Зокрема, опитування виявило, що більшість громад готові до співпраці та спільного утворення й утримання ліцеїв. Учасники зазначили, що найбільшою потребою наразі залишаються фінансування, збільшення учнівського контингенту, покращення демографічної ситуації, компетентні педагоги та вдосконалення нормативної бази.


Більше про те, навіщо потрібна реформа та що вона передбачає за посиланням: https://bit.ly/3Vc7rXH


Це вже друге обговорення реформи в області. Такі зустрічі плануються і в інших регіонах. Адже проєктування мережі закладів освіти в Україні передбачено у тісній співпраці МОН з органами місцевого самоврядування та освітянами.


Останні публікації

bottom of page