top of page

Реформа профільної середньої освіти: підготовка до пілотування

Пілотування реформи трирічної профільної середньої освіти розпочнеться вже у 2025 році. Цей процес потребує ретельної підготовки та планування підтримки пілотних ліцеїв.


То ж щоби обговорити всі незакриті питання, 23 лютого на експертній сесії зібралося понад 40 фахівців: представників загальної середньої, фахової передвищої освіти, а також Міністерства освіти та громадських організацій.


Зустріч продовжила низку заходів Міністерства освіти і науки України, які проводять за підтримки Швейцарсько-українського проєкту DECIDE у межах розроблення. Стратегії реформи профільної середньої освіти та дорожньої карти її впровадження.


У ході сесії фахівці обговорили:– практичні аспекти взаємодії закладів профільної середньої, фахової передвищої та вищої освіти на етапі пілотування;– механізми зарахування до вузів учасників пілоту;– можливості скорочення термінів навчання у ВНЗ для випускників пілотних закладів;– особливості налагодження співпраці між пілотними академічними ліцеями та вузами для плавного переходу між рівнями освіти.


У вступному слові Андрій Сташків, заступник міністра освіти і науки України наголосив: «Перед експертним середовищем освітян сьогодні стоїть завдання знайти відповіді на питання пілотування профільної середньої освіти. Наприклад, як будуть навчатися учні пілоту базової школи, які у 2025 році будуть тільки в 9 класі, тобто не потраплять у пілот. Або як учні пілотних академічних ліцеїв будуть вступати до закладів вищої освіти. Переконаний, що в таких активних дискусіях ми зможемо знайти рішення для успішного пілотування реформи».


Валентина Полторак, менеджерка Проєкту DECIDE підкреслила: «Аналітичний етап розробки Стратегії, на якому досліджували умови впровадження реформи та визначали її основні напрями, наразі завершується. Проте залишилася низька засадничих питань, на які ще потрібно дати відповідь. Одним з таких питань є співпраця академічних ліцеїв із вузами, а також у цілому координація між старшою профільною та вищою освітою».


Також вона анонсувала проведення великої стратегічної сесії, на якій буде презентоване комплексне дослідження як частина аналітичного етапу розроблення Стратегії реформи профільної середньої освіти.


«Ми зберемо більше 100 експертів і обговоримо всі ті думки, ідеї та візії реформи профільної середньої школи, щоб визначити стратегічні та операційні цілі реформи та розробити «дорожню карти» її впровадження. Також заплановано 6 заходів з громадського обговорення з експертним середовищем, керівниками ОВА та територіальних громад», – підкреслила Валентина Полторак.

Окрім того, на заході представники МОН розповіли про початок роботи над відбором 20-25 академічних ліцеїв, які стануть першими закладами для пілотування реформи.


Наразі ведеться робота щодо залучення міжнародних шкіл-партнерів, які будуть надавати методичну допомогу і підтримку пілотним ліцеям.


Успішні моделі й програми стануть основою для широкомасштабного пілотування, участь в якому у 2025-2026 навчальному році візьмуть 100-150 закладів.



Останні публікації

bottom of page