top of page

У Кропивницькому обговорили впровадження реформи старшої школи

21 листопада у м.Кропивницький відбулося громадське обговорення реформи старшої школи, організоване Міністерством освіти і науки України спільно зі Швейцарсько-українським проєктом DECIDE. Захід зібрав керівників громад, управлінців у сфері освіти, представників органів влади обласного рівня, керівників закладів професійної (професійно-технічної) та фахової передвищої освіти для пошуку ефективних рішень і врахування ситуації на місцях.


У Кіровоградській області 39 територіальних громад. Кіровоградська обласна державна адміністрація запропонувала створити 118 закладів старшої профільної освіти (80 академічних і 38 професійних), які до 2030 року приймуть близько 48 тисяч учнів.


За результатами обговорення 58% учасників зазначили, що правила впровадження реформи профільної середньої освіти стали більш зрозумілими. 65% — планують мати академічний ліцей у громаді, ще 4% — хочуть мати обласний ліцей на території своєї громади. Окрім цього, 59% опитаних цілком та скоріше готові розглянути можливість створення ліцею на умовах співробітництва з іншими громадами, якщо їхня громада не зможе мати власний академічний ліцей. Проте серед громад, які зможуть мати академічний ліцей, охочих до співробітництва (цілком та скоріше) значно більше — 92%.

Заступник міністра освіти і науки України Дмитро Завгородній наголосив на важливості запровадження змін:


«Дискусії щодо реформи старшої школи часто схожі на перетягування каната між двома полюсами — доступністю і якістю освіти. МОН у цих обговореннях на стороні якості. Це означає, що всі управлінські рішення варто ухвалювати саме на основі найвищої цінності якості й думати, як цю якість зробити доступною дітям — за відстанню до школи, безпечністю шляху тощо. Можливо, прямо поряд з будинком учня чи учениці не буде старшої школи, академічного ліцею чи профтеху. Але він чи вона зможе доїжджати туди, адже саме там можна здобути освіту, яка відкриє широкі можливості для подальшого життя».


Валентина Полторак, менеджерка Проєкту DECIDE, зазначила, що мережа закладів освіти, яка формуватиметься у співпраці з громадами, відповідатиме потребам учнів і дасть змогу якісно організувати профільне навчання:


«Організація мережі закладів освіти — це питання реформи старшої школи, яке найбільше хвилює регіони та громади. Саме тому ми об’єднуємо всі громади країни на обговореннях, щоб спільно визначити, якою має бути профільна старша школа і де вона має знаходитися, хто буде її засновником. У дискусіях ми шукаємо оптимальне рішення, яке дасть змогу забезпечити доступ до якісної освіти для кожного учня, незалежно від того, чи живе він у селі чи місті. Окрім того, позиція громад, висловлена під час обговорень, також буде відображена в Стратегії реформи, що триватиме до 2033 року.

Проєкт DECIDE уже багато років тісно співпрацює з територіальними громадами, глибоко розуміючи їхні потреби й виклики. Ми впевнені, що спільними зусиллями знайдемо рішення, яке відповідатиме запиту суспільства й забезпечить якісну освіту для дітей у всій Україні».


Катерина Колтунова, заступниця начальника Кіровоградської ОВА, зазначила:


«Основним критерієм для планування перспективної мережі закладів повної загальної середньої освіти є демографія. У 2024/2025 навчальному році маємо на 5,5 тисяч учнів менше, ніж у попередньому. І наше завдання — сформувати мережу так, щоб забезпечити якісною освітою дітей і раціонально розподілити ресурси держави. Ми маємо бачити високу пропозицію і різноманіття профілів, тому що нині майже 60% учнів нашої області здобувають освіту за профілями: української філології, історії та математики, натомість на хіміко-технологічному, біолого-фізичному, географічному та екологічному навчається 1,5% усіх дітей. А сьогодні нам гостро не вистачає будівельників, інженерів, фізиків для відбудови нашої країни».


Наступні обговорення відбудуться в Запоріжжі й Дніпрі. Більше про реформу — на profilna.mon.gov.ua

Останні публікації

bottom of page