У Запоріжжі обговорили майбутнє старшої школи в регіоні
27 листопада в Запоріжжі відбулося громадське обговорення реформи профільної середньої освіти. Захід об’єднав представників Міністерства освіти і науки України, Швейцарсько-українського проєкту DECIDE, управлінців у сфері освіти, очільників громад і Запорізької ОВА.
Для Запорізької області ця реформа є особливим викликом: 71% її території залишається тимчасово окупованою. Тому під час зустрічі детально обговорювали не лише концепцію профільної середньої освіти, а й різні сценарії її впровадження з урахуванням безпекової ситуації в регіоні. До повномасштабного вторгнення в області працювали 496 шкіл, з яких нині 133 зруйновані або пошкоджені.
74% учасників зазначили, що суть реформи профільної середньої освіти стала більш зрозумілою за результатами громадського обговорення. 61% — планують мати академічний ліцей у громаді, ще 7% — хочуть мати обласний ліцей на території своєї громади.
Окрім цього, майже однакова кількість учасників висловила готовність до співробітництва територіальних громад залежно від того, чи буде громада мати академічний ліцей (64%) та чи не матиме академічного ліцею (67%).
Надія Кузьмичова, заступниця міністра освіти і науки України, підкреслила, що громадські обговорення є важливою платформою для діалогу між центральною владою, місцевим самоврядуванням, освітніми управлінцями та директорами шкіл.
«Реформа старшої школи — це не ще одна реформа, це третій етап реформи НУШ. І ця реформа — не тільки про освіту. Для її результативного впровадження потрібна синергія на багатьох рівнях: місцевої та державної влади, різних міністерств. Саме комплексні зусилля дадуть змогу наблизити Україну до економічного процвітання, запорукою якого є освіта. Громадські обговорення, які ми проводимо в регіонах, не мають на меті довести до відома громад рішення, які їм треба просто виконати. Це дискусія, в якій можна озвучити виклики, які стоять перед громадами, і разом прийти до спільного конструктивного бачення».
Освіті в Запорізькій області приділяється особлива увага, попри всі виклики війни. На цьому наголосила Валентина Полторак, менеджерка Проєкту DECIDE.
«У Запоріжжі відчувається справжній дух незламності та воля до Перемоги! Упевнена, що з часом спільно зможемо створити старшу школу, яка відповідатиме сучасним викликам і потребам учнів. Майже 90% старшокласників, а також 85% батьків у регіоні підтримують ідею вибору предметів у старших класах. Щоб забезпечити якісну організацію профільного навчання, експерти Проєкту активно працюють над стратегією та детальною дорожньою картою реформи на запит Міністерства освіти і науки. Для Запорізької області, як і для Херсонської, Донецької та Луганської, стратегія реформи враховуватиме виклики війни. Область сьогодні розробляє кілька сценаріїв і робить все можливе, щоб реалізувати найоптимістичніший із них. Ідея реформи — дати учням змогу будувати своє майбутнє у своїх громадах та забезпечити їм якісну освіту незалежно від того, де вони проживають — у місті, чи у сільській громаді», — підкреслила Валентина Полторак.
За словами заступника голови Запорізької ОВА Михайла Сємікіна, важливо, що регіон продовжує бути активною частиною освітніх реформ:
«Освіта, без перебільшення, має особливе значення для збереження нашого регіону. На сьогодні команда управлінців області має чітке розуміння важливості і подальшого розвитку регіону, перш за все через створення безпечного і якісного освітнього простору. Впровадження реформ в освіти є тим складником, який має цьому сприяти. Як відомо, не існує ідеального часу для впровадження реформ. Можна говорити, що не на часі, проте наша позиція — повна підтримка загальнонаціональних тенденцій в системі освіти. Маємо рухатись вперед, з усвідомленням важливості всіх зусиль, спрямованих на збереження людського капіталу в регіоні».
Директорка Запорізької спеціалізованої школи-інтернат «Січовий колегіум» Валентина Єршова запевнила, що впровадження реформи вона підтримує. Адже учні старших класів вже самостійно обирають своє майбутнє:
«Якщо ми дітям надамо всі умови для навчання, вони зуміють поглибити свої знання, які їм знадобляться в житті більше, ніж те, що їм нав'язують інколи застарілими програмами. Старша школа дійсно потребує якісних змін та створення умов, за яких учні свої знання поглиблюватимуть в тому напрямі, який їх цікавить в майбутньому».
Детальніше про реформу: profilna.mon.gov.ua