Розвиток громадянських компетентностей у шкільній природничій освіті

FacebookTwitterGoogleVkontaktePinterestOdnoklassniki


У Сєвєродонецьку відбувся семінар-тренінг «Розвиток громадянських компетентностей у шкільній природничій освіті». Під час семінару майстер-тренерами проекту DOCCU Оленою Буряк, Ольгою Кечик та Надією Лисенко були висвітлені інноваційні прийоми, методи та технології навчання демократії та прав людини на уроках природничого циклу відповідно до реалізації наскрізної змістової лінії «Громадянська відповідальність» в умовах розбудови Нової української школи.

«Реалізація наскрізної змістової лінії «громадянська відповідальність» вимагає змін у традиційних методах роботи з учнями. Такий інноваційний підхід базується на інтеграції завдань виховання свідомого та активного громадянина в навчальні цілі кожного предмета. Це своєю чергою вимагає спільних зусиль усіх учителів, які беруть участь у навчально-виховному процесі, тісної міжпредметної взаємодії під час реалізації змісту навчання, а також змін в організації діяльності всієї школи як інституції», – наголосила Ольга Кечик.

Під час семінару були розкриті основні питання освіти для демократичного громадянства та освіти з прав людини (ОДГ/ОПЛ), базові принципи ОДГ/ОПЛ: навчання «про», «через», «для» демократії в контексті реформи системи освіти. Особливо цікавою була практична складова навчання, де використовувались різноманітні вправи та техніки, інноваційні форми та методи роботи щодо формування громадянських компетентностей у шкільній природничій освіті (вправи «Абетка знайомств», «Мілан робить вибір», «Швидкий консенсус», «Перегони на повітряних кулях», «Змініть свої окуляри» тощо). Учасникам проекту було презентовано посібники Ради Європи з серії «Живемо в демократії» авторства Рольфа Голлоба та платформу проекту.

 

FacebookTwitterGoogleVkontaktePinterestOdnoklassniki