Для новостворених органів управління освіти проєкт DECIDE підготував практичні порадники

Проєкт DECIDE 22 грудня 2020 року опублікував  на ресурсі novihromady.decide.in.ua два порадники з шаблонами типових документів про формування бюджетних запитів до органу управління освітою та організацію бухгалтерського обліку.

У пораднику «Здійснюємо підготовку бюджетних запитів органу управління освітою» ви можете знайти інформацію про:
✔ повноваження головних розпорядників бюджетних коштів та розпорядників коштів нижчого рівня;
✔ особливості розробки плану діяльності головного розпорядника бюджетних коштів, проєкту кошторису та бюджетного запиту;
✔ складання мережі розпорядників нижчого рівня;
✔ вимоги щодо оприлюднення бюджетних запитів;
✔ особливості реєстрації органу управління освітою в інформативно-аналітичній системі «LOGICA».

У пораднику «Забезпечуємо ведення бухгалтерського обліку в органі управління освітою» докладно йдеться про:
✔ вимоги чинного законодавства з організації бухгалтерського обліку;
✔ першочергові кроки для запровадження бухгалтерського обліку в органі управління освітою;
✔ рекомендації щодо створення комунального закладу – «Центру фінансово-господарського обслуговування закладів освіти».

Також ви знайдете зразки документів, які визначають облікову політику та організацію бухгалтерського обліку в органі управління освітою.

Перший порадник «Створюємо орган управління освітою в громаді» вийшов 3 грудня. У ньому експерти ознайомлять вас із шаблонами типових документів та розкажуть, як створити орган управління освітою в громаді за сім кроків:
1. Внести зміни до чинної структури апарату ради та її виконавчих органів.
2. Створити орган управління освітою і затвердити його положення.
3. Призначити керівника і врегулювати трудові відносини з іншими працівниками.
4. Провести державну реєстрацію органу управління освітою як юридичної особи і взяти його на облік у ДПС як платника податків.
5. Подати картки підписів до Управління державної казначейської служби України, зареєструватися в єдиному реєстрі розпорядників бюджетних коштів.
6. Затвердити посадові інструкції.
7. Укласти та зареєструвати колективний договір.

Порадники будуть корисні керівникам органів місцевого самоврядування, фахівцям з фінансово-господарського обслуговування закладів освіти, керівникам закладів освіти. Матеріали розробили експерти швейцарсько-українського проєкту DECIDE – «Децентралізація для розвитку демократичної освіти» в межах кампанії «Освіта у нових громадах від А до Я».

22 грудня о 14:00  Проєкт DECIDE проводить вебінар «Формування бюджетних запитів органу управління освітою. Практичні поради від управлінця». Спікер заходу Оксана Уланівська, начальниця відділу фінансів Чемеровецької ОТГ, розкаже про те, як формувати та подавати бюджетні запити.

Учасники вебінару, зокрема, дізнаються про:
✔ повноваження головних розпорядників бюджетних коштів та розпорядників коштів нижчого рівня;
✔ особливості розробки плану діяльності головного розпорядника бюджетних коштів, проєкту кошторису та бюджетного запиту;
✔ складання мережі розпорядників нижчого рівня;
✔ вимоги щодо оприлюднення бюджетних запитів;
✔ особливості реєстрації органу управління освітою в інформативно-аналітичній системі «LOGICA».

Захід проводиться Проєктом DECIDE в рамках кампанії «Освіта у нових громадах від А до Я». Зареєструватись можна тут: bit.ly/38wfepZ.

Стежте за оновленнями та завантажуйте корисні матеріали на novihromady.decide.in.ua.

17 грудня Ірина Грекова, заступниця голови Солонянської громади, під час вебінару «Що чекає управлінців освітою з громад? Практичний досвід та поради» розповіла про місцевий відділ освіти, який створили ще у 2016 році.

Це четвертий вебінар для керівників і працівників органів управління освітою новоутворених і реорганізованих громад, який Проєкт DECIDE проводить в рамках кампанії «Освіта у громадах від А до Я». Ключова мета – допомогти розвитку ефективної системи управління освітою на місцях.

Детальніше про створення і розвиток відділу освіти, роботу із фінансами, упорядкування мережі закладів освіти та комунікацію із громадою ви можете переглянути у відео:

Сьогодні, 17 листопада за сприяння проєкту DECIDE було проведено вебінар для учасників платформи «Якісна освіта» Асоціації ОТГ на тему «Організація співпраці інклюзивно-ресурсного центру та закладу освіти на рівні громади». Участь у заході взяла Ольга Набоченко, державний експерт експертної групи з питань інклюзивної освіти Міністерства освіти і науки України.

Основні питання, які прозвучали на заході:
✔ інклюзивно-ресурсні центри створюються з метою проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дітей, надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, а також забезпечення психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами;
✔ особливості створення ІРЦ визначено постановою КМУ від 12.07.2017 № 545;
✔ ІРЦ утворюється з метою забезпечення права дітей з ООП віком від 2 до 18 років на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти;
✔ ІРЦ утворюються з розрахунку 1 ІРЦ не більше, як на 7 тис. дітей, які проживають на території ОТГ та не більше, як на 12 тис. дітей, які проживають у містах;
✔ у разі відсутності ІРЦ у громаді за місцем проживання дитини, батьки дитини мають право звернутися до найближчого ІРЦ;
✔ в закладах загальної середньої та дошкільної освіти має створюватися команда психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами тощо.

Також на вебінарі було розглянуто основні можливості системи автоматизації роботи ІРЦ https://ircenter.gov.ua/

Нагадуємо, що цей вебінар є другим із серії вебінарів, які присвячені питанням організації інклюзивної освіти в громаді. У грудні поточного року будуть проведені окремі вебінари, присвячені питанням упровадження інклюзивної освіти у садочках та школах.

Для учасників платформи «Якісна освіта» Асоціації ОТГ за ініціативи Всеукраїнської асоціації об’єднаних територіальних громад та проєкту DECIDE започатковано проведення серії вебінарів «Організація інклюзії в громаді», перший з яких відбувся 6 листопада 2020 року за участю Ольги Набоченко, державного експерта експертної групи з питань інклюзивної освіти Міністерства освіти і науки України.

На заході отримали відповіді на основні запитання, які виникають в освітніх управлінців під час організації інклюзивної освіти в громаді, серед яких:
✔ батьки дитини з особливими освітніми потребами мають право обирати заклад освіти, в якому дитина буде здобувати освіту;
✔ засновники закладу освіти зобов’язані створити необхідні умови для здобуття освіти кожною дитиною;
✔ заклади освіти створюють умови для навчання осіб з ООП відповідно до індивідуальної програми розвитку дитини та з урахуванням їхніх індивідуальних потреб і можливостей;
✔ заклад освіти організовує надання особам з ООП психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, а також допоміжних засобів для навчання;
✔ під час зарахування дитини з особливими освітніми потребами в інклюзивну групу/клас обов’язково вводиться посада асистента вихователя/вчителя, крім того, участь в освітньому процесі може брати асистент дитини;
✔ особистісно орієнтоване спрямування освітнього процесу для дитини забезпечує асистент вчителя;
✔ соціальні потреби осіб з ООП забезпечує асистент дитини;
✔ на забезпечення упровадження інклюзивної освіти передбачено надання окремої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з ООП.

Наступні вебінари будуть присвячені висвітленню питань упровадження інклюзивної освіти у садочках, школах та їх співпраці із інклюзивно-ресурсним центром на рівні громад.

Сьогодні, 4 листопада відбулась консультативна зустріч для управлінців освітою Луганської області на тему «Що робити освітнім управлінцям в умовах зміни адміністративно-територіального устрою та реформи НУШ?», проведена за спільної ініціативи  проєкту DECIDE, Луганської обласної державної адміністрації та департаменту освіти і науки Луганської ОДА.

Участь у заході взяли представники департаменту освіти і науки Луганської ОДА та територіальних громад Луганщини. У форматі діалогу обговорили основні запитання, які наразі  турбують освітніх управлінців та знаходили відповіді на них разом із керівником експертної групи з питань нормативно-правового забезпечення директорату шкільної освіти Міністерства освіти і науки України, Володимиром Божинським.

Зокрема, окрему увагу приділили питанням:
✔ утворення органу управління освітою в громаді та правомірності надання статусу уповноваженої особи органу управління освітою в громаді;
✔ типи закладів освіти та підстави їх перереєстрації, при чому варто пам’ятати, що засновник закладу освіти зобов’язаний забезпечити дітям можливість завершити освіту відповідного рівня;
✔ особливості видачі документів про отримання повної загальної середньої освіти закладом, який змінив тип;
✔ особливості процедури пониження статусу закладу освіти;
✔ законодавчі підстави проведення конкурсу на посаду керівника закладу освіти;
✔ умови набуття статусу філії закладом освіти тощо.

«Інтереси педагогічного працівника понад усе! В жодному випадку реорганізації чи перереєстрації закладу освіти не має бути безпідставних звільнень, адже зміни в організації праці – не підстава для звільнення працівника» – завершив В. Божинський.

Що чекає на реформу НУШ із прийняттям нового стандарту середньої освіти? Як оцінювати учнів онлайн і куди поділися паперові щоденники? Чи можуть закрити школи через брак вогнегасників? Навіщо інспектуватимуть дитсадки і хто має на це право?

Про ці та інші освітні новини жовтня дивіться у другому випуску «Освітнього маркеру» від DECIDE!

Сьогодні, 13 жовтня, відбувся вебінар, організований проєктом DECIDE у співпраці з Державною службою якості освіти України.

Директор департаменту інституційного аудиту ДСЯО України Юрій Вергун на онлайн-зустрічі відповів на актуальні питання щодо забезпечення якісної освіти в громаді в умовах децентралізації.

Від зареєстрованих учасників ми отримали понад 700  запитань!
✔ Яка роль ОМС як засновника у забезпеченні якості освіти?
✔ Яка роль громади у забезпеченні якості освіти в школі?
✔ Що є найголовнішим у розбудові внутрішньої системи забезпечення якості освіти з урахуванням карантинних обмежень?
✔ Чи не було б доцільно частину ВСЗЯО перевести у комп’ютерну програму, яка опрацьовувала анкети, здійснювала кваліметрію і т.п.?

Для тих, хто не мав можливості долучитися до зустрічі онлайн, додаємо презентацію спікера (завантажити) та відеозапис вебінару:

Голова Державної служби якості освіти України Руслан Гурак та директор департаменту інституційного аудиту Державної служби якості освіти України Юрій Вергун готові відповісти на актуальні питання щодо забезпечення якісної освіти в громаді в умовах децентралізації на онлайн-зустрічі, яка відбудеться 13 жовтня об 11:00. Основні питання сесії: які існують інструменти самооцінювання шкіл; яка роль засновника у цьому процесі?

Реєстрація активна до 11.10.2020! Тільки зареєстровані учасники отримають запрошення на захід. Захід організовано проєктом DECIDE у співпраці з ДСЯО.

Більш детальну інформацію про проєкт, оголошення, анонси та новини читайте на наших ресурсах:

Наші ФБ сторінки – https://www.facebook.com/decideUA,
https://www.facebook.com/doccuUA
Ресурс для управлінців освітою: Освіта. Коментують експерти (блоги) https://decide.in.ua/osvita_comentari_ekspertiv
Група для освітян “Освіта в громаді”
https://cutt.ly/If3OQPF

Як школи працюють в умовах карантину в Україні та світі? Що нового відбулося в освітньому законодавстві у вересні і як це вплине на галузь? Як запустити Центр професійного розвитку для вчителів у громаді?

Про все це – у новому проєкті «Освітній маркер». Тут ми щомісяця розповідаємо про головні події в освіті. Детальніше у відео: